Fecioarele-Zeițe, între venerație și blestem

Fecioarele-Zeițe, între venerație și blestemDupă o tradiție ce se păstrează din secolul șaptesprezece, în Nepal există grupuri de fete alese încă de la vârsta de 3 ani, din momentul în care își pierd primul dinte de lapte, din familii budiste, spre a fi venerate.

Se consideră că ele reprezintă o protecție împotriva forțelor răului și că sunt aducătoare de noroc.

Sunt numite Zeițele Kumari și sunt considerate ca fiind reîncarnarea zeiței Durga. Pentru a fi alese din mii de candidate, fetele trebuie să răspundă celor 32 de criterii, printre care: să nu aibă nicio cicatrice, ochii să fie mari și rotunzi, brațele lungi, să aibă o sănătate excelentă, dinți albi și regulați…

Apoi își părăsesc locuințele și sunt ascunse în temple pe care nu le părăsesc decât la ceremonii de idolatrizare, la festivalul Indra Jatra unde îi aduc monarhului puterea de a guverna întregul an, și unde se îmbracă doar în roșu – culoarea zeițelor, poartă coliere cu simbolul cobrei, sunt machiate cu un al treilea ochi, ce reprezintă percepția unei alte realități, și nu au voie să-și manifeste emoțiile, nici măcar un zâmbet ori o lacrimă.

În fiecare zi, de dimineață, servitoarele le îmbăiază în petale de trandafir și le ung cu uleiuri sacre, în vederea ofrandei zilnice.

Nu au voie să meargă la școală ori în socioetate, și de fapt nu prea au voie să meargă deloc, adică să nici nu atingă pământul considerat impur, motiv pentru care sunt transportate pe brațe sau în căruțe.

Abia după pubertate se întorc la viața pe care de fapt nu au cunoscut-o niciodată și pe care abia acum o descoperă.

Din păcate însă nu reușesc să-și întemeieze familii, din cauza unei legende vechi care spune ca cel ce se va căsători cu o zeiță Kumari va muri în anul viitor, iar multe dintre ele rămân cu grave probleme psihice în urma anilor de venerație și a întoarcerii într-o lume complet necunoscută.

Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate *

Blue Captcha Image Refresh

*