Un avion Boeing 777 Malaezia Airlines cu 239 de pasageri la bord, majoritatea chinezi, a dispărut în noaptea de 7-8 martie 2014 între Kuala Lumpur și Beijing. Singurele indicii disponibile pentru salvatori sunt două urme de combustibil în Marea Chinei de Sud.
Malaezia a deschis o anchetă împotriva suspecților de terorism, urcați la bord cu pașapoarte furate. Patrulele pazei de coastă vietnameze caută noi urme ale aparatului, navele din Golful Tailandei caută urme de kerosen, în timp ce un specialist în catastrofe a sosit din SUA pentru investigații. De asemenea, se intenționează să se înființeze un centru de comandă în Kota Bharu, Malaysia, sau Ho Chi Minh, Vietnam, odată ce prima epava va fi găsită.
Începând de ieri, rudele pasagerilor sunt susținute de către psihologi, de multe ori într-o stare de confuzie și oboseală extremă. Mulți se plâng de lipsa de informații furnizate de către Malaysia Airlines, deși compania i-a asigurat de deplina transparență cu privire la informațiile pe care le deține.
Dispariția aeronavei este subiectul cel mai comentat pe rețelele sociale din China. Se așteaptă ca ipoteza teroristă să fie confirmată, după ce două pașapoarte au fost raportate ca furate și înregistrate în cursă. Este vorba de un turist italian și altul austriac. Ceea ce este neobișnuit în acest dezastru aviatic, dat fiind că Malaysia Airlines este o companie cu experiență și prestigiu, este faptul că de la avion nu s-a primit niciun mesaj de primejdie înainte de dispariție, de aici neexcluzând nici ipoteza ca un pasager nebun să fi preluat comanda avionului.
O altă variantă presupune lovirea aparatului de un obiect cosmic neindentificat, totul petrecându-se atât de brusc, încât nu a mai fost timp pentru a cere ajutor, ori pentru a anunța pericolul. Doar cutia neagră, atunci când va fi găsită, va putea face lumină în această dispariție petrecută în condiții extrem de ciudate.
Update
După mai mult de o saptămână de la tragedie, telefoanele călătorilor dispăruți în zborul MH370 continuă să sune; se știe că au fost găsite două pașapoarte false și că cinci pasageri nu s-au prezentat niciodată la aeroport, iar diverse surse afirma că aparatul a continuat să zboare încă 5 ore, pe o altă direcție.
Sateliți Boeing au primit tentative de conectare provenind de la zborul Malaysia Airlines timp de cel puțin cinci ore de la dispariția sa de pe radar din data de 8 martie.
„Este posibil să existe o poartă de teleportare, o falie spatio-temporală care există în cer, prin care aeronava ar fi putut să intre accidental și să fie teleportata în altă parte”, scrie Natural News.
Autorităţile malaieziene afirmă că aparatul pare a fi fost returnat de către un pilot foarte experimentat, care a întrerupt comunicaţiile în mod deliberat, şi avea la bord conbustibil pentru încă 7 ore de zbor.
Se cercetează locuinţele piloţilor, convingerile lor religioase, alte piste departe de căutările în mare, ce nu au dus la niciun rezultat.
Update
După două săptămâni de căutări, avionul a fost găsit pe fundul Oceanului Indian, fără niciun supraviețuitor.
« Un mister aeronautic fără precedent », aceştia sunt termenii folosiţi de directorul aviaţiei civile malaieziene pentru a califica dispariţia avionului Boeing 777 de la Malaysia Airlines. După 3 zile, nimic nu a fost găsit. Să fi fost oare lovit de un meteorit?